Jan Turneber, Čína, srpen 2014
Jan Turneber, Čína, srpen 2014
Ornament1.jpg
Cvičení v klášteře ve Wudangu, červenec 2011
Cvičení v klášteře ve Wudangu, červenec 2011
Cvičíme s mečem, srpen 2015
Cvičíme s mečem, srpen 2015
Ranní cvičení na ostrově Kos, červen 2015
Ranní cvičení na ostrově Kos, červen 2015
Sestava s vějířem, listopad 2009
Sestava s vějířem, listopad 2009

Úvodní stránka

Vítejte!


Tai Chi (taiji, tai-či) bylo v Číně od dávných dob až do konce první poloviny 20. století primárně praktikováno jako efektivní bojové umění. Nová etapa a zaměření Tai Chi je spojena s vytvořením sestavy "24 cviků" v roce 1956 v Pekingu. Ta preferuje především zdravotní efekty cvičení, které potvrdily mnohé vědecké výzkumy jak v Číně, tak i zahraničí. Proto se cvičí nejen v Číně, ale i mnoha zemích všech kontinentů.

Extrémně prospívá studentům a lidem se sedavým zaměstnáním. Zajišťuje protažení, odreagování se, doplnění energie potřebné pro další studium, práci či jiné činnosti.
Působí také preventivně proti civilizačním chorobám a problémům, objevujícím se ve vyšší věku. Přispívá i k procesu zotavování se po prodělaných nemocech či úrazech.


Cvičení Tai Chi pro zdraví je hlavní náplní Českého centra tradičních čínských cvičení, a to už od jeho vzniku 1. 1. 1990. Pravidelná cvičení vedeme v Praze, ale na požádání lektorujeme krátkodobé akce i v jiných městech ČR či v zahraničí.

Zakladatelem a hlavním učitelem je Ing. Jan Turneber, který od léta 1989 v Číně absolvoval mnoho seminářů, školení, studijních pobytů a dalších akcí.

Po zvládnutí sestavy "24 cviků" se zaměřujeme na další tzv. standardní (moderní) sestavy - 8, 16, 40 , 42 a 48. Pokročilí se mohou věnovat i tradičnímu wudangskému Tai Chi, které se ve Wudangských horách učíme a zdokonalujeme již od června 1992. Věnujeme se i cvičení s mečem, vějířem a dalšími zbraněmi.

Naším cílem je pohodové cvičení, při kterém respektujeme individuální možnosti žáků.


 

Přijďte si zkusit přirozený pohyb, kterým se dostanete do pohody
a uděláte nenásilně něco i  pro své fyzické a duševní zdraví.
 
© Jan Turneber
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one